Jag drömde inatt



Måste bara berätta nå riktigt vidrigt jag drömde inatt om mig och Matilda.
Vi var och natthandlade på Ica, de hade tydligen öppet till 12. När vi skulle
gå ut till bilen säger Matilda åt mig att hålla i hennes regnkappa (say what??).
Jag kastar hennes jacka i en pöl för att testa om den är vattentät och hon
skriker åt mig att hennes Iphone låg i den. Jag hade förstört hennes telefon.
Helt plötsligt sitter vi hos mina föräldrar och fikar. Matildas pappa är också
med. Matilda säger att hon älskar hårdbröd och vill gärna ha ett. Jag svarar
att hon får bre smörgåsen men gå därifrån och äta den, och hennes pappa
håller med. Helt plötsligt börjar jag slå tallrikar i Matildas huvud men de går
inte sönder. Pappa säger något i stil med att "Tomas Carlsson lyckades slå
sönder sina tallrikar iallfall". (Tomas Carlsson är en nära vän till min pappa)
Så jag slår hårdare. Så tallriken går itu och kapar Matildas huvud på mitten.

Och där vaknar jag. Så äcklad. Om någon ens vill tyda den här drömmen vill
jag fan inte ens veta hur jag kunde ha drömt så här. Och jag kommer ihåg
den så himla väl och detaljerat, brukar inte hända annars.

Sjukt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mycket mer än bara ord

Livet är en dans på rosor, men det är en dans med svåra steg.

RSS 2.0