Kroppsideal

 
Läser så mycket runt överallt att det ska vara kurviga kroppar, friska, vältränade och så.
Jag vet att man ska tänka att man själv ska vara nöjd med sin kropp och inte tänka
på någon annan. Men det är inte lätt. Och speciellt nu när sommaren kommer. Alla
går omkring i shorts eller klänning och barbent. Man visar lår och rumpa. Och trots att
jag gått ner 6 kilo känns det fortfarande jobbigt att visa benen!! När ska man slappna
av och kunna acceptera hur man ser ut? Oavsett hur mycket jag tränar och går ner
i vikt så trot jag att jag kommer att hitta något ställe på min kropp som gör mig onöjd.
 
Ibland tänker jag "om jag ändå kunde se ut så där" samtidigt som jag kan säga åt mig
själv "skärp dig! du är inte överviktig utan hälsosam!". Och ändå känns det som att
alla blickar dras till just mig. Det är en obehaglig känsla. Vissa dagar kan jag gå med
rak rygg och näsan i vädret, vissa dagar vill jag krypa in i skinnet...
 
Vårat tänkande och bettende är sjukt. Muskler och kurvor är så mycket snyggare.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mycket mer än bara ord

Livet är en dans på rosor, men det är en dans med svåra steg.

RSS 2.0