Vart är snön? Jag vill ha julkänsla nu!


På söndag är det första advent och snön har inte ens kommit än, inte en
enda skymt av en snöflinga. Bara kallt, mörkt, halt och regnit. Usch!
Har så mycket att se framemot till julen och allt mys!

Ska på julbord, julkonsert, julpyssla med mina tjejer och julbak med Sara!
Har tänkt ut lite julpyssel och sånt som jag vill ha hemma. Ska göra
en egen adventsljusstake med blockljus i denna stil ungefär:


Fast jag ha köpt en vit låda där det står "Advent" på. Ska ha metallhjärtan
med siffror, vira spets runt ljusen och ha granris och kanelstänger i.

Vill även göra julgranspynt och hänga upp bokmärksänglar i sidentråd.
Har tänkt lite på julgodis som jag och Sara ska baka, lakrits och hallonkola tex.
Blir fint att lägga i en gammaldags glasskål på fot jag köpt på loppis.


Denna hade jag tänkt att jag skulle fynda i helgen och ha på bänken i köket
med mina nybakade lussebullar i eller pepparkaksmuffins med frosting!!

Ja, ni ser. Finns hur mycket somhelst att göra till jul och jag har flera
hundra ideer som jag vill nå fram med att göra. Men vart finns tiden när jag
jobbar och pluggar?? Ska nog trycka in lite. KOM GÄRNA MED TIPS PÅ PYNT!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mycket mer än bara ord

Livet är en dans på rosor, men det är en dans med svåra steg.

RSS 2.0