Rädsla



Är jag rädd för att det gör för ont?
Är det rädsla?
Jag vet ju innerst inne att jag inte kommer dö av detta?
Ont måste det göra. Hur skulle det annars se ut om jag gick
runt och log och skrattade åt sitautionen. Det skulle inte se
så himla friskt ut va? Folk skulle tro att jag var galen.

Eller så skulle det såra dig, du skulle må ännu sämre av att jag mår bra.
Och det är de som gör mig illa till mods nu. Som det kan ha blivit
för mig men hände dig istället. Så var det inte tänkt. Jag hade
inte alls planerat så här. Ingenting blev som jag hade tänkt ut...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mycket mer än bara ord

Livet är en dans på rosor, men det är en dans med svåra steg.

RSS 2.0