En svår men spännande tid framför mig


Insett nu att jag ska bara tänka på hur jag känner & hur jag vill.
Ska inte behöva bry mig längre om hur andra ser på det jag gör.
Dig tänker jag släppa, har ingenting med dig längre som känns bra.

Förstår inte heller varför vi har hållt på som vi gjort? Du hade ditt egna privatliv
medan jag fick gå vilken väg jag ville. Ändå gjorde vi som vi gjorde.
Trodde det var något, men hur fel kan man ha egentligen?

Tänk hur det kan bli ibland. Man faller för fel person & man är även
medveten om det. Varför fortsatte jag? Så dumt gjort av mig. Jag var en blind
åsna & tänker aldrig aldrig aldrig mer bli sån. Jag vill kunna vara trygg & säker.
Vill inte sitta & tänka på vad som händer nu & vad som kan hända?
Ger mig bara magsår & elände. Jag vänder mig utochin & försvinner i en
helt annan värld. & så när jag bara tittar lite mer noggrannare så fanns det en
lösning i knuten. Det fanns någon som såg mig. Som verkligen ville något.
Jag har iallafall inget gnabb att vara orolig eller må dåligt över.
Du var nog bara ett kapitel i min bok. Dags att vända blad & komma in i handlingen.

Nu tänker jag inte bry mig om hur konsekvenserna blir emellan oss. Du får
reagera hur du vill, även om du inte har rätt till det. Jag tänker kämpa för
det här. Men kämpa måste man göra för att få det så bra som möjligt.
Kommer att bli svårt eftersom vissa känslor inte har svalnat för mig.
Men det känns spännande med dig & jag längtar redan till allt som väntar oss.
Jag tror på det här. Jag vill tro på det här. Jag bryr mig inte längre & tänker släppa allt.

Jag släpper dig & allt som har med dig att göra. Det finns någon som bryr sig om
mig på riktigt. & jag tänker ge den chansen. Du har fått dina. Det är över.

Jag sätter punkt för sista raden.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mycket mer än bara ord

Livet är en dans på rosor, men det är en dans med svåra steg.

RSS 2.0