Lugg eller inte lugg?

Det är frågan. Ska bestämma klipptid idag, vet inte hur jag
ska klippa mig. Men färga håret ska jag..till mörkare.

image356
Nackdelar till att klippa/ha lugg:
-
Man måste fixa luggen varje dag för att den ska se bra ut
- Jag är rädd att mitt ansikte är för fyrkantigt så det ser konstigt ut
- Att man inte kan ha så mycket frisyrer till lugg. Eller?
- Att när man duschar så vet jag inte hur luggen ska ligga (har faktiskt
aldrig haft lugg)
- Att den kan vara ivägen och jobbig
- Att det kan se konsigt ut om man sätter håret bakom öronen och luggen
sticker fram..

Fördelar till att klippa/ha lugg:
- Det är något nytt och fräscht
- Håret växer fort ifall jag inte vill ha lugg längre
- Man kan sätta upp luggen om man tröttnat på det eller vill ha nå annat
- Det är väldigt snyggt! Med mörkt/svart hår till
- Jag skulle känna mig modig om jag gjorde det
- Den ramar in ansiktet fint

Ah, det är jämt med för- och nackdelar! Nu blev det ju svårare!


Kommentarer
Johanna

Jag har också tenstat det där på veckorevyns hemsida. Jag blev med sugen på att klippa lugg. Du passade verkligen i det. Nu vet jag ju inte hur du ser ut sedan innan. Men lugg, det blir bra!!

2008-01-11 @ 14:25:11
URL: http://krakunge.blogg.se
patricia

lugg är jävligt svårt att passa i.. man ska verkligen ha den rätta ansiktsformen för att inte se ut som en fyrkant, och ansiktet ser lite tjockare ut när man kapar av pannan sådär.. men blir det snyggt, då blir det jävlari snyggt! våga chansa, klipper du lång lugg så kan du lätt lägga den åt sidan ändå eller använda klämma. fin blogg!

2008-01-11 @ 22:55:16
Lina

Svar till Patricia: ja du har helt rätt angående det. Det är de som känns så svårt. Om det ska passa eller inte. Det är frågan. Tack så mycket!! =)

2008-01-11 @ 23:23:43
URL: http://linasplats.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mycket mer än bara ord

Livet är en dans på rosor, men det är en dans med svåra steg.

RSS 2.0