Farbror doktorn

Idag blev jag tvungen att gå tidigare ifrån lektion och åka upp på
jouren med mor för att kolla min hals.
Har kännt mig trött,
har ont i nacken och ryggen, får andningsvårigheter ibland,
körtlarna i halsen är stora som pingpongbollar.

Vi fick sitta där i två timmar ungefär innan vi fick besked om att
det inte var körtelfeber iallafall. Men en infektion. Doktorn sa att
jag var tvungen att vila och ta det lugnt och även äta några
tabletter som vidgar ut så jag får lättare att andas.
Tänk att man är tvungen att göra såhär för att bli trodd när man inte
kan vara med på idrotten.
Otroligt löjligt tycker jag.
Vi tar vell förfan eget ansvar för oss själva. Istället står man där och
känner sig dumförklarad. Jättelyckat menar jag. Verkligen!


Nu ska jag vila lite. Har fått i mig käk både jag och mor.
Både höll på att dö utav hunger när vi satt där och väntade.
Senare kommer Majs över. Blir lite Idol och skitsnack.

image176



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mycket mer än bara ord

Livet är en dans på rosor, men det är en dans med svåra steg.

RSS 2.0