Höst

Jag har kommit underfund med en sak som jag aldrig ha tyckt förut.

image182

Visst är hösten mysig?
Det är någonting man inte tänkt på förut utan att mellan sommaren och vintern
går man och längtar till att det bara ska gå över och börja snöa, men nu när
jag ser de orangefärgade löven på alla gator får jag faktiskt känslan av att
hösten är rätt mysig ändå. Tänk dig att sitta hemma i soffan med ljus tända och
en bra bok i handen eller ha lars röst i högtalarna.
Folk går i sina jackor, halsdukar, vantar och mössa. Fast det inte är vinter än och
ingen snö har synts till.

Sitter förövrigt i skolan nu. Har blivit klart med arbetet som ska lämnas in imorgon
så nu har jag fri tid till att göra vad jag vill. Ska faktiskt sätta mig med matten och
börja träna. Har prov på fredag och jag vet att om jag vill ha bra betyg i det måste
jag kämpa lite extra, för matte har varit rätt svårt för mig.

Ikväll ska vi (klassen) med naturkunskapen ut till norrala k:a och kolla på stjärnorna.
Kommer vara ruskigt kallt men det gäller bara att klä sig mycket varmt.
Ser framför mig hur alla står där likt michellingubbar.
Ska bli rätt intressant faktiskt ändå..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mycket mer än bara ord

Livet är en dans på rosor, men det är en dans med svåra steg.

RSS 2.0