Bra resultat



Har som jag skrev tidigare städat mitt rum. Och det blev väldigt bra. Älskar att ha det
rent och snyggt. Sån är jag. Tänder lite ljus som en liten förberedning tills myskvällen framför tv:n.
Tog ut alldeles för mycket på träningen idag, mina ben kändes som spaghetti. Eller något slimigt.

Åkte hem till mormor och morfar. Fick mat samtidigt som moster och kusiner kom.
I helgen åker mormor och morfar upp till stugan i tärnaby.
Vill inget hellre än dit jag med. Men eftersom moster står på tur iår så blev det ingenting för oss.
Kokar av avundsjuka. Ni har ingen aning om hur mycket jag längtar till stället.
Det är så underbart fint. Tärnaby ligger i Lappland, till gränsen om Norge. Våran stuga ligger mitt emellan
morfars systrars stugor. Framför oss syns det skyhöga berg som är täckt med vit gnistrande snö.
Backen nedanför oss bor gammelfarfar och gammelfarmor. Ja, i princip bor halva släkten där uppe.

Hur mysigt låter inte det? Gånga det med tusen så får du uppfattningen om hur det känns att
få vara där uppe. Även dialekten är ett plus.
VILL DIT :(

            


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mycket mer än bara ord

Livet är en dans på rosor, men det är en dans med svåra steg.

RSS 2.0