Uppe på benen


Har varit borta länge nu, lite väl länge. Är trött på att vara borta.
Så ikväll blir det en hemmakväll är det tänkt.

Åkte igår klockan 07:00 med alla nior till Sthlm. Gick först på Cosmonova, som
inte var så jätteimponerande. Sedan fick vi fria timmar på stan. Jag var inte
på topp för att handla eller något sådant så jag följde bara med de andra
som en svans. På kvällen gick alla till Grönalund. Då vaknade jag upp och kroppen
hoppade fram bland alla karuseller. Det bästa jag vet!
Måste besviket meddela att jag bangade ur på fritt fall!
Första gången något sådant händer för mig, att jag inte åker det.

Tänkte berätta om min underbara Spanien-resa.
Klockan två på natten åkte vi buss ner till Arlanda. Flyget skulle gå runt sju så
vi fick god tid på oss på Tax free. Resan gick bra, fick lite cellskräck då jag såg att
planet var lite väl litet. Väl framme väntade ännu en buss på oss
som skulle ta oss ner till Marbella. Satt av förtjusning hela vägen ner av
alla fina vita hus, stränder, gator, växter och berg.
Jag var i himmelriket! Hotellet var jättefint när vi kom fram.
Fick våra nycklar till husen och begav oss dit. Efter vi packat upp gick vi en
runda på stan. På kvällen käkade vi några stycken på en restaurang.
Alla tog en varsin pizza men förvånades över hur dyrt det plötsligt blev.
Ja, vi var i Marbella. Så det kunde inte bli så mycket billigare. Dagen efter solade
vi vid poolen och bara njöt. Kvällarna bestod mest att vandra på stan och
kika på båtar, vackra hus och hummrar (bilar). På fredagen åkte vi till Gibraltar.
Åkte en smal krokig väg upp till ett berg, med en taskig förare, för att träffa på apor.
Var helt OK, men jag längtade mest hem till poolen och gassa där.
På lördagen var det stormarknad i Marbella. Och visst, det var verkligen en
stor marknad.  Gick nog hälften utav den. Samma saker kom ändå om och om igen.
Sista kvällen var de flesta solbrända och fina. Vi bestämde oss för att ta ett dopp
i medlehavet innan vi åker hem. Låg nog och guppade bland vågarna ett tag.
Jättemysigt! Var verkligen hur mysigt somhelst där nere.
Lite sorgligt att sitta och tänka på det nu.
Ska ni åka till Spanien, åkt till Marbella om ni vill
se något fint och mysigt. Men åk inte dit för matens skull! Det råder jag er inte för.

Bilder kommer senare. Har bara inte orkat lägga in dom på datorn än.
Ska ta en dusch och kanske försöka sola lite på verandan och
låtsas att jag befinner mig någon annanstans.
Ha det så bra idag! ♥



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mycket mer än bara ord

Livet är en dans på rosor, men det är en dans med svåra steg.

RSS 2.0