Jag trivs med mitt jobb

image115


Tänkte bara tala om lite vad jag jobbar med om dagarna.
Jag jobbar på hemtjänsten nu, och ska göra det i tre veckor.
Det jag får göra är att följa med en ordinarie eller flera till något
hem. Där får jag se hur de arbetar inom vården och behandlar äldre
människor. Jag får assistera dem, t.ex att göra frukost.

Nu har jag kommit in på min andra vecka, som också håller på att
ta slut. Där får jag ta eget initiativ och vara ett socialt stöd för de äldre.
Jag pratar med dom, ut och går, hjälper dom att handla. Vad dom än vill
ha hjälp med (som jag har rätt att göra, givetvis).
Somsagt trivs jag jättebra bland de söta små skrynkliga russinen (de äldre).


Kommentarer
pontus

uuäsh de dära hade ja aldrig klarat av haha ;D

2007-06-22 @ 02:16:17
Lina

Man klarar av mycket mer än vad man tror :)

2007-06-24 @ 19:51:56
URL: http://linasplats.blogg.se
Sabina

Uh, att jobba på hemtjänsten är skitkul! :)

2007-06-27 @ 13:31:40
URL: http://sabinas.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mycket mer än bara ord

Livet är en dans på rosor, men det är en dans med svåra steg.

RSS 2.0