Stockholm



Från lördag morgon till söndag kväll var jag i Stockholm.
Hade med mig i baktankarna på att äntligen hitta en klocka. Och ja, det gjorde jag med.

Lördag: Fick stiga upp rätt tidigt, packa det sista o.s.v
Blev sedan hämtade och skjutsade till resecentrum för att då vänta på Diligensen som skulle ta oss ner.
Satte oss på övervåningen av bussen. När halva resan gått uppkom det nästan syrebrist och det kändes som om man satt i en bastu. Framme ganska tidigt (inga stopp emellanåt). Kanske runt tolv tiden på cityterminalen. Tog tåg in till hotellet vi skulle bo på. När vi äntligen hittade det kändes det som rinkebyhotellet. Bara utlänningar där. Måste ha varit på konferans eller nått. Alla satt vid reception när vi kom in (känn dig uttittad). Lämnade väskorna och gick på stan för att leta lunchställe.

Gick på hötorget och drottninggatan en stund. Sedan hem för att vila, duscha och skåla innan vi åkte in till restaurangen och showen. Maten var god, med dyr. Showen var iallafall jättebra. Ont i magen när man åkte hem (skrattat för mycket). Somnade bums !

Söndag: Upp tidigt till frukostbuffén som förresten var väldigt god. Gjorde oss iordning, packade och åkte in till cityterminalen för att lämna väskorna där medans vi var på stan.
Tog tåg in till drottninggatan. Gick på gallerior där. Hittade det jag ville ha men hade världens värk i fötterna efteråt och en nästan tom plånbok.
Käkade lunch på ett fik mitt i stan. Tog tåget till cityterminalen. Fick vänta för länge på bussen.
Var försenad pågrund av det dåliga vädret men kom tillslut. Sov och pratade i telefon hela vägen upp igen.

Hade en jättemysig helg! Aldrig fel att lämna Söderhamn ett tag. Nej nej.
Hörs hej.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mycket mer än bara ord

Livet är en dans på rosor, men det är en dans med svåra steg.

RSS 2.0