Huvudvärk, kurrande mage och en hoppande vän.


Hem ljuva hem. Lät ljuvligt det för stunden.
Har haft ont i huvudet idag så det är inte klokt.
Och lärarna klagar på oss för att vi är lata och inte gör
något på lektionerna. Men (ursäkta att jag svär) vafan, dom
har inte en enda tanke på att många elever är lagomt skoltrötta nu.
Vi har haft mycket press på oss nog. Gymnasievalet som dom har tjatat om
ändå sedan vi föddes (känns det som), alla dessa timtal av nationella prov
plus påminnelse om att betygen inte är satta än så vi ska inte tro att vi
kan beté oss hur som helst. Jag menar, lägg av!
Det blir aldrig bättre om vi mår såhär.
Det går inte precis att krama ur oss
saker som en wettextrasa. Aldrig i livet. Jag tänker på mina betyg, men det
känns som om min hjärna säger ifrån redan nu.

Byt the way; idag blir det träning för fulla muggar. Ta i med hårdhanskarna
och svettas bort flera kilon. Taggad minsann. Ni vet, det som alla tjatar om:
banta inför bikinisäsongen. Nej, det är inte så jag ser det.
Jag vill träna upp mina muskler. Vill se bra ut på ett normalt sätt.
Ska göra iordning lite mat, nämligen pasta carbonara. Mums!
Dra på mig träningskläderna och hoppa på cykeln till Jonsson.
Hon ville nämligen hoppa lite studsmatta innan vi cyklar in till stan.
Senare på kvällen ska vi träna inför musikvideon, inte för att jag brinner för den just nu.

Nu kurrar magen. Måste ju menas med någonting.
Hejsvej.


Kommentarer
Natalie

Då är vi två med huvudvärk..

2007-04-24 @ 16:23:06
URL: http://naw.blogg.se
Lina

Hata huvudvärk :/

2007-04-24 @ 16:43:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mycket mer än bara ord

Livet är en dans på rosor, men det är en dans med svåra steg.

RSS 2.0