Dagens; gävle



image32


Tog tio-tåget ner till gävle med bruds. Kastade oss direkt in i H&M:s härliga miljö.
Hittade en skitsnygg svart tub-klänning. Fick skiljas från den (var ekonomisk)
och vi hoppade vidare bland himmelriket. Ja, vi Söderhamnare är inte van vid mycket butiker.
Skratta så mycket ni vill ;) Hittade min favorit affär av alla favoritaffärer jag har, Gina tricot.
Sprang direkt till de söta klänningarna med en liten puffärm och en sidenrosett på.
Kunde inte välja bland alla dessa regnbågsfärger. Tror jag nästan provade alla som fanns.

Tills slut efter mycket "ojjande" tog jag den blåa klänningen. Mycket nöjd.
Längtar verkligen att ha på sig den när man är lite extra choklad brun.
Nej, inte choklad. Så brun blir jag inte ;) Sedan letade jag desperat efter
ett par "romar-skor" eller vad de kallas. När jag äntligen hittade ett par
som såg någorlunda ut som jag föreställt mig, passade jag itne alls de skorna.
Så det blev slut på det letandet och jag fick gå vidare med en sorg i hjärtat.
Iallafall hittade M ett par vita tygskor. Skitsnygga. Ville själv ha ett par, fast i blått.
Men jag var snål idag konsigt nog..
Men det får blir fler tripp till gävles stad innan den 23:e Maj. Så säkert.

Trötta och hungriga skulle vi komma överens om vart vi skulle äta.
Mitt, I och J:s vanliga svar var; donken. Men M var så trött på det sa hon
så det fick det inte bli, vi vet inte hur ofta hon brukar vara där ;)
Fick bliva taco-baren fast det luktade sk*t. Allting var nog fel idag tror jag, haha.
Sedan var det bara att rusa in i repris till alla affärer och kontrollera
att man inte ville har några fler plagg. För mig blev det; en blå tunika/klänning,
ett nytt diadem (förra trasigt), glasögon, min efterlängtade bikini. Fast bara överdelen..
nederdelen såg sjuk ut. Nu är jag trött och kanske möjligen fått något skavsår här och där.
Vet inte vad som ska hittas på ikväll. Ett telefonsamtal avgör ödet!

Tack och hej för ni som orkade läsa detta! Heja gävle, heja gävle ;)




Kommentarer
Jennie

Hihi, roligt skrivet. Du var duktig på att beskriva saker. Hördes som att du hade haft en bra dag i gävle :) Kramkram

2007-04-11 @ 19:54:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mycket mer än bara ord

Livet är en dans på rosor, men det är en dans med svåra steg.

RSS 2.0